Nu toate produsele pot fi returnate la magazin. În ce condiţii consumatorul poate cere întoarcerea produselor corespunzătoare?

Nu toate produsele pot fi returnate la magazin. În ce condiţii consumatorul poate cere întoarcerea produselor corespunzătoare?

Actualitate

Lenjeria de corp, lenjeria de pat dar și ciorapii nu pot fi înlocuiți la magazinul de la care au fost cumpărați, chiar dacă din momentul achiziționării acestora a trecut mai puțin de două săptămâni. Potrivit Centrului Național pentru Protecția Consumatorului, printre produsele care nu pot fi returnate se mai numără articolele de igienă individuală, parfumurile și cosmetica, țesăturile dar și unele articole de veselă, scrie agora.md.  

Instituția mai precizează că persoana care a procurat un anumit lucru are dreptul să ceară vânzătorului din unitatea de comerţ de unde a fost procurat, în termen de 14 zile, înlocuirea produsului nealimentar de calitate corespunzătoare cu un produs similar celui procurat. 

Totuși, și aici există unele cerințe obligatorii: produsul nu trebuie să fi fost utilizat, trebuie să dețină calitățile de consum, să fie însoțit de bonul fiscal și de un certificat de garanție și să nu fie inclus în  Lista produselor nealimentare de calitate corespunzătoare ce nu pot fi înlocuite cu un produs similar.

Legea obligă agentul economic să înlocuiască produsul, nu să accepte returul produselor corespunzatoare.

Dacă produsul necesar pentru înlocuire, solicitat de consumator, lipseşte, vînzătorul este obligat să-i restituie contravaloarea produsului.

 Refuzul vînzătorului de a înlocui, în condiţiile legii, în termen de cel mult 14 zile calendaristice, un produs nealimentar de calitate corespunzătoare cu un produs similar celui procurat,  se sancţionează cu amendă de la 1500 la 3000 lei aplicată persoanei cu funcţie de răspundere, cu amendă de la 4500 la 6000 lei aplicată persoanei juridice.