Beneficiile merelor si idei creative de consum

Beneficiile merelor si idei creative de consum

Diete & sport

Știm cu toții că fructele „sunt pline de vitamine”, dar beneficiile merelor sunt mai mari de-atât.

Primul ar fi acela că merele sunt considerate, atențieee… cele mai sănătoase fructe, iar aceste afirmații sunt pe deplin susținute de dovezi științifice. Beneficiile merelor pentru sănătate fac din aceste fructe un adevărat medicament, spun experții, datorită conținutului ridicat de pectină din fibre dietetice, despre care se știe că stimulează metabolismul, mărește sănătatea inimii și reglează glicemia.

Un măr de mărime medie conține doar 95 de kilocalorii, din care 25 de grame de carbohidrați și 4 grame de fibre alimentare atât solubile, cât și insolubile. Este bogat în vitamine esențiale precum A, C, E, K, dar și B1, B2 și B6, precum și minerale – potasiu, mangan și cupru, o sursă bogată de nutrienți.

Merele sunt eficiente și în reducerea riscului de cancer de colon, piele sau de sân, spune studiile. De asemenea, se crede că merele ajută la atenuarea efectelor astmului, favorizează pierderea în greutate, întăresc oasele și stimulează digestia. Mai mult decât atât merele sunt doldora de antioxidanți și polifenoli care se găsesc în ​​pulpă, dar mai ales în coaja fructului.

Beneficiile merelor nu sunt singurul motiv pentru a le mânca; fiecare soi e mai delicios decât altul. Iată patru idei creative pentru a le consuma cu și mai mare plăcere:

Foto: Ben Goldstein/Studio D

TOAST CU MERE

Când nu știi ce să mai mănânci la micul dejun, acest sandwich îți poate asigura o masă echilibrată și delicioasă. Prăjește două felii de pâine integrală, unge-le cu iaurt grecesc 10%, adaugă puțină miere și pune deasupra câteva felii de mere acrișoare (Granny Smith). Pentru un plus de savoare, presară deasupra un vârf de cuțit de scorțișoară.

Foto: Marcus Nilsson

SALATĂ CU CREVEȚI

Pune în bol frunze de salată (baby spanac, rucola, etc.), un ardei galben tăiat rondele, un măr verde tăiat în felii subțiri și adaugă creveți fripți pe grătar. Stropește cu ulei de măsline și lămâie, apoi adaugă sare și piper după gust, sau prepară o vinegretă dintr-o lingură de ulei de măsline și tot atâta oțet balsamic, 1/2 linguriță de muștar de Dijon, puțină miere, sare și piper.

Foto: Jesus Ayala/Studio D

GUSTARE ȘI DESERT

Alege mere din diferite soiuri, spală-le bine și șterge-le cu un prosop de hârtie. Scoate apoi mijlocul merelor și taie-le rondele. Unge-le cu unt de arahide, presară chips-uri de ciocolată și unește-le pentru a obține sandwich-urile. Apoi savurează o gustare plină de nutrienți, sățioasă și potrivită pentru a-ți stăvili pofta de mâncare nesănătoasă.

Foto: Jose Picayo

CEAI DE MERE

Pentru a te bucura din plin de beneficiile merelor, consumă-le sub formă de ceai (cald sau rece), un aliat de nădejde în susținerea imunității și combaterea inflamației, dar și în dietele de slăbit. Tot ce trebuie să faci este să fierbi în apă merele timp de 3-4 minute, împreună cu un baton de scorțișoară (poți adăuga orice altă aromă de ceai sub formă de pliculeț, pe care să-l lași la infuzat timp de două-trei minute).

Sursa: www.cosmopolitan.ro