Cele mai cool activități online ale caselor de modă: concursuri, concerte, podcasturi

Cele mai cool activități online ale caselor de modă: concursuri, concerte, podcasturi

Fashion

Marile branduri de modă au lansat în această perioadă fel de fel de propuneri de a petrece timpul în izolare. Manolo Blahnik a lansat o carte de colorat virtuală. Jimmy Choo și Missoni propun concursuri ce oferă publicului posibilitatea de a avea schițele transformate în realitate și vândute sub forma unor colecții-capsulă. Chloé, Valentino sau Prada găzduiesc fel de fel de activări pe Instagram de la concerte (Ellie Goulding, Alicia Keys), la tutoriale despre hairstyling sau despre cum să ținem copiii ocupați acasă.

Iată câteva dintre cele mai cool propuneri lansate de brandurile high fashion, care ne încurajează să #stămacasă pentru sănătatea noastră și a tuturor celorlalți oameni.

Manolo Blahnik

Celebrul creator de pantofi a lansat proiectul Smile” în parteneriat cu Mental Health Foundation. Acesta presupune terapie prin culoare – designerul a împărtășit pe site-ul oficial (aici) o serie de schițe a celor mai apreciate creații ale sale în materie de încălțăminte, invitând lumea să le descarce, să le coloreze, apoi să le posteze pe conturile proprii de Instagram, cu șansa de a fi preluate de contul oficial Manolo Blahnik.

 

 

Jimmy Choo

Încă un producător celebru de pantofi – Jimmy Choo – vine cu o inițiativă care alimentează spiritul artistic al fanilor săi, oferind un premiu special la sfârșit. Choo Sketch este un proiect-concurs care propune participanților să trimită până la data de 15 mai schițe de pantofi (desenate sau în format video). O serie dintre acestea vor fi promovate pe canalele media ale brandului, iar la final, vor fi selectate cele mai bune 10 dintre ele, iar brandul va crea o colecție-capsulă pe baza lor, urmând ca profiturile obținute în urma vânzării să fie donate către o cauză caritabilă (încă nestabilită). Află ai multe despre regulament sau înscrieri aici.

 

Chloé

Brandul francez a creat „Chloé Voices”, un program care promite, conform descrierii propuse chiar de ei, să vină cu propuneri care să ne îmbunătățească starea de spirit și să ne aducă mai aproape unii de alții în această perioadă, chiar dacă numai virtual. „Suntem conștienți de realitatea în care trăim, așa că ne dorim să vă aducem momente inspirate, care să hrănească pozitivitatea pe care o avem cu toții înăuntrul nostru”.

Programul se desfășoară pe platforma de Instagram a brandului, atât în feed cât și prin live-uri și story-uri. Activările sunt pe cât de diverse, pe atât de pline de imaginație – până acum, din program au făcut parte: o sesiune de DIY cu artistul Langley Fox Hemigway, care a inclus trucuri pentru desenat/schițat, un mini concert Ellie Goulding live, un tutorial cu hairstylistul Ben Skervin care a oferit tips & tricks pentru îngrijirea și aranjarea părului lung, un Q&A despre design interior, un mini performance live al trupei HAIM și o sesiune de întrebări și răspusuri despre cum putem ține copiii ocupați acasă. Programul este anunțat în fiecare săptămână printr-o postare pe pagina de Instagram Chloé – aici.

Dior

Labelul francez a introdus în luna martie o serie de podcasturi denumite Dior Talks. Fiecare episod explorează poziția casei de modă la intersecția dintre artă, cultură și societate. Podcasturile sunt găzduite de un line-up de invitați speciali, care discută într-o manieră informală, dar totodată informativă, despre câte o temă de actualitate, cum ar fi feminismul în modă și artă. Atât Maria Grazia Chiuri, cât și Kim Jones, directorii de creație pentru linia feminină, respectiv, cea masculină, au ridicat, odată cu fiecare colecție, o serie de întrebări despre starea curentă a industriei modei, și au colaborat cu o serie de artiști din diverse domenii. Seria de podcasturi Dior Talks continuă acest dialog alături de invitați care împărtășesc cu ascultătorii drumul carierei lor și modurile în care s-au intersectat de-a lungul vremii cu brandul Dior. Descoperă podcasturile aici.

De asemenea, casa de modă Dior, împreună cu Musée des Arts Décoratifs Paris, oferă un tur virtual al expoziției „Christian Dior, couturier du rêve” – descoperă-l aici.

Prada

Brandul italian a lansat inițiativa Prada Possible Conversations”, o aluzie catre titlul expozitiei Schiaparelli and Prada: Impossible Conversations” ce a fost găzduită în 2012 de aripa Costume Institute a Muzeului Meropolitan de Artă din New York (da, cel unde se desfășoară Gala Met, care în acest an nu s-a mai ținut, dar despre care poți citi mai mult aici). Programul presupune o serie de conversații digitale găzduite de contul de Instagram Prada. Fiecare discuție va fi urmată de o donație a companiei către UNESCO.

De asemenea, organizația Fondazione Prada a creat Love Stories, A Sentimental Survey by Francesco Vezzoli”, o inițiativă Prada în colaborare cu artistul Francesco Vezzoli, care va debuta pe 11 mai cu o serie de întrebări postate pe pagina de Instagram Fondazione Prada (aici). O serie de 50 de întrebări vor fi adresate publicului, prezentându-se două posibilități de răspuns pentru care fiecare participant va vota. Ulterior, la sfârșitul fiecărei săptămâni, o serie de personalități din cultură, artă, jurnalism și televiziune vor încerca să decodeze și să interpreteze răspunsurile.

Alexander McQueen

Brandul englez a creat programul McQueen Creators, în cadrul căruia readuce în atenție imagini din arhiva proprie, lansând totodată publicului de pe Instagram invitația de a le reimagina utilizând materiale găsite prin casă, urmând ca cele mai bune reinterpretări să fie publicate pe contul lor. Invitația de a te alătura acestei inițiative e valabilă până șa data de 12 mai.

Labelul a inaugurat de asemenea un canal pe Spotify care include melodii din show-uri mai vechi ale casei.

Miu Miu

Casa de modă italiană provoacă pe toată lumea care deține o piesă sub semnătura brandului să o scoată la înaintare pe Instagram, pozându-se purtând-o acasă, în orice context și în orice fel de styling. Proiectul #MiuMe va avea loc pe pagina de Instagram Miu Miu (aici), urmând ca cele mai cool fotografii să fie repostate, alături de poze realizate de persoane cunoscute din industria modei, artei, dansului sau sportului.

Missoni

M Missoni și-a unit forțele cu Awaytomars, primul fashion brand din lume 100% user-created (mai exact, inițiativa Awaytomars se autodescrie drept „Future fashion created from creative minds all over the world.”, acceptând propuneri din întreaga lume pentru a crea produse și colecții).

Împreună, cele două platforme de creație invită publicul să co-creeze (virtual, desigur) o colecție-capsulă ce ulterior va fi produsă, distribuită și vândută peste tot în lume. Află aici cum te poți înscrie.

Valentino

#ChezMaisonValentino este o inițiativă lansată de brandul italian care presupune o serie de live-uri pe Instagram Stories. Activările vor include performance-uri artistice sau muzicale (Alicia Keys a deschis programul cu un mini concert), difuzate în fiecare vineri, live, pe pagina de Instagram Valentino. Poți afla programul aici.

Foto: capturi Instagram de pe paginile brandurilor 

Sursa: www.cosmopolitan.ro