Anxietate sexuală, piedică în cuplu

Anxietate sexuală, piedică în cuplu

Health & beauty

Află totul depre ASF sau anxietata sexuală feminină.

Când vine vorba despre sex, anxietatea provocată de performanță a fost mai degrabă percepută ca o problemă masculină. Dar adevărul e că și femeile suferă de probleme intime similare acestora. Mai precis, potrivit unui studiu recent, ASF (anxietate sexuala feminina) a constituit mereu o problemă, și poate influența atracția și experiențele sexuale ale femeilor.

„Anxietatea sexuală feminină (ASF) se manifestă la fel ca și în cazul bărbaților – este teama de a nu fi suficient de bună la asta,” explică Jim Pfaus, profesor de psihologie la Universitatea Concordia. Cauze comune includ temerile femeii legate de modul în care arată dezbrăcată, cum miroase și ce gust are „acolo jos”, dacă face sex „bine” și dacă își satisface partenerul. Apoi vine partea cea mai dificilă: stresul că-i ia prea mult să atingă orgasmul sau că nu va avea deloc unul.

Cercetările arată că această temere, denumită anxietate de orgasm sau preorgasmie, este cea mai mare dintre preocupările specifice ASF. „Multe femei se întreabă: Pot să ajung până la acel punct? Oare partenerul meu se plictisește până când am eu orgasm?”, explică Nicole Prause, psiholog și neuro-cercetător în domeniul comportamentului sexual. „Altele simt o teamă vizavi de orgasm. Se tem că vor arăta ridicol și că vor lăsa garda prea jos.”

„Atunci când ești încordată, practic îți combați abilitatea de a simți plăcere,” adaugă sexologul Patty Britton, cofondatoarea SexCoachU.com. Asta se întâmplă fiindcă creierul tău este în modul ≪luptă-sau-fugi≫, în timpul căruia principala sa preocupare este să scape de ce-l sâcâie. Deci, chiar dacă ceea ce faci ar trebui să te facă să te simți bine, mintea ta nu poate înregistra senzațiile erotice. Poți urma acești pași pentru a combate ASF și pentru a te bucura de plăcere.

1 Atinge-te singură

Solo-sexul nu te ajută doar să combați stresul de zi cu zi (prin eliberarea de endorfine în tot corpul), ci poate fi o metodă perfectă pentru a învăța mișcările care te satisfac, pe care apoi le poți împărtăși partenerului tău. „Încearcă să te masturbezi fără să te aștepți neapărat la orgasm,” recomandă sex-educatorul Laci Green, autorul cărții Sex Plus: Learning, Loving and Enjoying your Body. „Scoate punctul culminant complet din peisaj, și concentrează-te pe senzațiile aducătoare de plăcere și cum te simți. Experimentează și realizează ce anume te excită.”

2 Alungă gândurile negative

Faptul că-ți detești trupul gol poate fi destul pentru a-ți afecta dorința și pentru a te determina să eviți sexul, spune un studiu din Jurnalul de Medicină Sexuală. Mai întâi amintește-ți că „încrederea în propria persoană este cel mai bun stimulent,” spune Courtney Clemen, sexolog în New York. Pentru a te simți ca o zeiță atunci când o faci, angajează-te într-un joc senzorial stingând luminile sau legându-te la ochi. „Atunci când blochezi unul dintre simțuri, celelalte sunt mai puternice,” arată Clemen. Iar asta te poate face să simți mai intens fiecare atingere.

3 Relaxează-te cu arome

Dacă mintea ta refuză să coopereze, uleiurile esențiale naturale pot ajuta la crearea unei energii sexuale calme, relaxate. Încearcă să miroși  ulei de rădăcină de valeriană, o plantă care poate calma starea de agitație a creierului (prin stimularea unui neuro-transmițător pe nume acid gama-aminobutiric). Sau aprinde o lumânare parfumată cu aromă de lavandă, care să facă atmosferă, dar care să te și relaxeze.

4 Folosește vorbe

„Ți-ai dat drumul?” este probabil cea mai des folosită întrebare de către bărbați, în dormitor, și asta e tragic,” spune Britton. Sexul și comunicarea n-ar trebui să se termine sau să se măsoare într-un singur orgasm. Puteți și chiar ar trebui să aveți un dialog pe durata partidelor de sex. Oferiți-vă reciproc îndrumări de genul „mai tare”, „continuă” sau „acolo”, ori „îmi place la nebunie când faci asta…”

5 Controlează respirația

Un semn clar că ASF îți răpește o experiență sexuală împlinitoare: respirația rapidă și scurtă atunci când te apropii de orgasm. Dacă se întâmplă astfel, impune-ți să inspiri și să expiri adânc și lent – ca atunci când meditezi. Astfel, vei elibera tensiunea și vei putea experimenta din plin satisfacția. 

Sursa: www.cosmopolitan.ro