Beauty-suplimente alimentare

Beauty-suplimente alimentare

Health & beauty

O nouă categorie ne face cu ochiul în magazinele de produse cosmetice și farmacii: beauty-suplimente alimentare

De câte ori n-ai auzit că „frumusețea vine din interior”? Nu sunt doar vorbe goale; ceea ce se întâmplă în organismul nostru se reflectă la exterior, pe față, în păr și pe corp. Și orice ajutor (gen suplimente „magice”), este binevenit. Nu trece o zi, se pare, fără ca un „praf”, o capsulă sau o băutură să nu apară, promițând să ne facă mai tinere, mai frumoase și mai sănătoase, cu pielea perfectă (cum n-am avut-o niciodată) și părul des, strălucitor, sănătos. Toate se poziționează în jurul ideii că frumusețea este dependentă de ce se petrece la interior, în organism, pentru a-și susține, în primul rând, credibilitatea, însă ar trebui să te gândești de două ori înainte să te arunci în treaba asta cu pastilele. Un studiu extrem de mediatizat din 2013 a analizat 27 de teste clinice efectuate pe suplimente și a constatat că „nu există dovezi clare” că vreunul dintre ele ar putea preveni boli – iar co-autorul studiului susține că nu are nici până astăzi motive să-și reconsidere părerea. Halal încurajare!

Dar nu este totul pierdut. Multe dintre suplimentele sunt formulate într-o manieră care nu le face în primul rând eficient, ceea ce, spun experții, poate reprezenta o parte din motivul pentru care acestea sunt blamate. În al doilea rând, piața suplimentelor este supusă legislației privind siguranța, și nu în ceea ce privește „rezultatele dovedite”, ceea ce înseamnă că rămâne la latitudinea ta, consumatorul – să faci toată treaba. Sa nu!? Pentru că… ghici ce, am făcut-o noi pentru tine. Iată cele mai importante aspecte pe care trebuie să le ai în vedere atunci când alegi unul sau mai multe beauty-suplimente alimentare. Asta dacă vrei ca investiția ta să fie ceva mai mult decât „bani aruncați” pe placebo, sau mai rău. Fii atentă…

Abordează nutriția corect

Potrivit spuselor Dr. Paul Clayton, cercetător în nutriție, „Dis-nutriția (consumul de hrană bogată în calorii dar săracă din punct de vedere nutrițional) este cea mai comună cauză a problemelor de sănătate și a morții premature, la nivel mondial.” Un lucru șocant: pentru a beneficia de toți nutrienții de care ai nevoie pentru o sănătate de fier, spune Clayton, un om ar trebui să consume hrană cu o densitate calorică de cel puțin 3000 kcal zilnic (nu jeleuri gumate, Clayton se referă la ovăz, carne și avocado) – pentru ca apoi să le „arzi” la sala de fitness. Dar dacă nu cumva ești campioană la atletism sau te învârți într-un mediu medical, acest lucru nu este fezabil, și nici recomandabil. Aici poate interveni, însă, un regim de suplimente bine formulat. „Consideră-le o poliță de asigurare care să asigure nivelul potențial al nutriției noastre,” spune Shabir Daya, specialist în sănătate naturistă în cadrul Victoria Health din Marea Britanie. Pe scurt, mâncatul sănătos este baza, dar dacă ai lipsuri nutriționale, un supliment bun te poate ajuta.

Analizează formula

La fel ca în cazul produselor cosmetice (dar și beauty-suplimente alimentare), ingredientele din care suplimentele sunt făcute trebuie să fie enumerate în ordinea volumului, de la cantitatea cea mai mare la cea mai mică. Cele mai multe dintre suplimente constau în nutrienți plus „aglomeranți”, sau „excipienți” care au, se știe, un rol infim sau inutil pentru corp (se află în acea formulă pentru a face producția mai simplă și mai ieftină). Microceluloza cristalină, maltodextrina și amidonul modificat sunt câteva exemple; ca regulă generală, cu cât sunt mai jos pe listă, cu atât suplimentul este mai aproape de adevăr, putând fi mai ușor de absorbit. Capsulele, în general, conțin mai puțină „umplutură” decât tabletele, dar tot procentele înscrise pe etichete clarifică dilema.

Nu te lăsa luată de val

Stearatul de magneziu (nu este o sursă de magneziu) este un aglomerant destul de frecvent, folosit și pentru proprietățile sale de agent mobilizator, care ajută amestecul de compuși din care este formulat suplimentul să aibă fluiditate în echipamentul de fabricație – dar și în corpul uman, dacă e să fim sinceri. Ai grijă ca acesta să fie oriunde altundeva decât în fruntea listei de ingrediente, sau „suplimentul va trece prin tine” spune farmacistul P. Gatora, de la Ingenious Beauty. Făina de orez este un agent alternativ, care nu are aceleași efecte, din punct de vedere al tranzitului via corpul uman.

Profită la maxim

Cauți să afli cumva DZR (doza zilnică recomandată)? Dacă nu o găsești înscrisă pe etichetă, cel mai probabil a fost înlocuită cu noul standarde european VRN (valoarea de referință a nutrientului) și indică nivelul minim indicat pentru a evita tipuri de boli care nu s-au mai întâlnit din Evul Mediu. Procentele „optime” de nutrienți (cantitatea efectivă per doză zilnică, înscrisă lângă VRN) reprezintă un semn mai concludent al calității: dacă depășesc cu mult nivelul VRN, acestea chiar pot fi capabile să îmbunătățească aspectul și sănătatea. Sunt cât se poate de sigure, întrucât nivelul maxim admis este reglementat. Totuși „asigură-te că te rezumi la doza zilnică maximă, în special în cazul vitaminelor A, B6 și fier, care pot avea efecte periculoase asupra organismului, atunci când sunt în exces, spune Daya.

Campion la categoria beauty-suplimente alimentare

Uleiurile bogate în acizi grași Omega 3 sunt esențiali pentru o piele suplă și radioasă, dar mai ales pentru sănătatea inimii, creierului și articulațiilor. Cu toate acestea, mulți oameni prezintă un deficit mare la acest capitol. „Pur și simplu nu ne asigurăm un aport suficient de acizi grași din principalele surse – pește gras sau, pentru vegetarieni, semințe și alege,” spune Daya. Acesta recomandă o doză zilnică minimă de 1000 mg. Dacă vrei ca pielea ta să fie tot mai suplă cu fiecare zi (și fiecare doză), încearcă un supliment pe bază de ceramide. „Acestea sunt transportate mut mai rapid decât alte lipide, către piele,” spune Daya. Acest aspect este esențial dacă te confrunți cu probleme ale pielii precum eczeme sau pielea foarte uscată.

 

Sursa: www.cosmopolitan.ro